Результати досліджень щодо позиціонування та покращення іміджу Лугащини
(1) КОНТЕКСТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 2020 ЩОДО ПОЗІЦІОНУВАННЯ ОБЛАСТІ.
Мета – підвищити позитивне сприйняття Луганського регіону в контексті реалізації Стратегії розвитку 2020. Як звісно цей процес триває та його завданнями за останні два місяці були:
- розробка інструментарію для підвищення позитивного сприйняття та інформування місцевих мешканців та потенційних партнерів щодо реалізованих проектів та ініціатив в рамках виконання Стратегії економічного і соціального розвитку Луганської області;
- забезпечення широкого залучення місцевого населення, інституцій громадянського суспільства та ЗМІ до обговорення процесу розробки цього інструментарію та відповідних результатів досліджень.
Всі розуміють, що процес формування іміджевої політики – це процес й зараз закінчено тільки аналітичний компонент, але який дає право рухатись далі та зробити ключові висновки:
- “Население Луганской области – толерантное, любящее свой край, поддерживающее совместную деятельность, с активной жизненной позицией среди женщин, и с типично выраженной базовой потребностью в защите (безопасности)”
- “Луганская область – имеет большой потенциал для развития, но недостаточно его реализует, в т.ч. из-за проблем с логистикой, низкой деловой активностью”
- “Устойчивых и резко выделяющихся образных ассоциаций с регионом, как и местных достопримечательностей не установлено”
- “ При наличии общественного интереса к региону, в национальных СМИ мало внимания уделяется развитию Луганской области. В информационном поле доминирует информация об АТО, много информационных сообщений подаются совместно с Донецкой областью (Донбассом)”
Далі до квітня місяця триватиме компонент “Брендобудування”.
На діалогах, що відбулись за кластерним принципом у Сєвєродонецьку (20.02.2018), Сватові (21.02.2018), Старобільську (22.02.2018) та Новоайдарі (23.02.2018) за участю біля 300 представників інших районів та громад Луганської області, були представлені на обговорення наступні висновки:
Основна цінність регіону – люди (у сучасності та видатні);
Ключова ідея - різноманітність (толерантність, багатогранність) і захист (безпека);
Ключовий посил - «відкрити», «побачити», «схід України (які не Донбас)»;
Стиль - новий, сучасний;
Колір: зелений, жовтий (золотий).
Презентацію щодо КОНТЕКСТУ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 2020 ЩОДО ПОЗІЦІОНУВАННЯ ОБЛАСТІ можна переглянути та завантажити за посиланням.
(2) Фактори об'єднання та ідентифікації Луганській області
Тут аналізувались дані соціологічного дослідження 1270 респондентів на:
Предмети гордості за місцем проживання респондентів
Предмети гордості в сегментах «чоловіки» - «жінки»
Фактори об'єднання за місцем проживання респондентів
Фактори об'єднання за віковими категоріями респондентів
Фактори ідентифікації території в сегментах місця проживання
Асоціативні уявлення за кольорами в сегментах місця проживання
Ідентифікатори по тваринах в сегментах місця проживання
Ідентифікатори за видами рослин в сегментах місця проживання
Ідентифікатори по вибору символів в сегментах місця проживання
Вибір напрямків поліпшення якості життя в сегментах за місцем проживання
Вибір напрямків поліпшення якості життя в сегментах «чоловіки» - «жінки»
Презентацію Фактори об'єднання та ідентифікації Луганській області можна переглянути та завантажити за посланням.
Презентацію Цінностні орієнтації та міграційні настрої мешканців Луганської області можна переглянути та завантажити за посиланням.
(3) РОЗРОБКА КОНЦЕПЦІЇ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ: ЕКСПЕРТНЕ ОПИТУВАННЯ
Мета - виявлення унікальних характеристик Луганської області, на яких може бути позиціонована область в українському та міжнародному суспільстві, зокрема з наступних питань:
найбільш значущі особистості та події, які позитивно вплинули на перебіг історії України;
досягнення в науці, мистецтві та спорті;
унікальні об’єкти археології, геології, флори та фауни.
Опитувались експерти, що деякий час працювали та прибували в Луганській області:
місцеві (76%) та зовнішні (24%)
чоловіки (67%) та Жінки (33%)
Основні питання, що задавались при опитуванні:
образи, з якими асоціюється Луганська області та очікування ;
визначні місця, люди, події, те, чим може пишатись область;
основний меседж Луганської області
відмінності від інших регіонів України.
Основні висновки, що зроблені в результаті експертних інтерв’ю:
відмічений ПАТРІОТИЗМ місцевих жителів
Луганщина – це … «Украина. Родная земля. Край моих предков»
«Вільні творити, говорити, думати, пишаючись своєю приналежністю до українського народу»
основна ЦІННІСТЬ регіону – це ЛЮДИ. Лунали такі висновки:
- «Это край трудолюбивых, ну очень искренних до детской непосредственности и искренних людей…»
- «Луганщина –це частина України із прекрасними традиціями, із прекрасним народом, із прекрасними людьми»
- «гордиться…. Учеными, поэтами, писателями, художниками, а также тем, как в безлюдной степи сильные духом люди смогли создать промышленную и духовную жизнь »
- «Дивлюся в селах дуже багато самозайнятого населення і не зважаючи на такий досить складний період, починаючи с 14 року, вони зуміли не втратити себе. Це говорить про те що вони працелюбиві, вони розумні, бо вміють вести свою економіку (внутрішню)»
Основні висновки та образні асоціації за підсумками експертного інтерв’ю наступні.
Щодо ПРИРОДИ, це:
- «Сине небо, яскраве сонце, жовте колосся, безкрай і простів наших степів, красиві річки»
- Степь. Ковыль. Подсолнечник.
- Акация
Щодо РІДНОГО:
- Дом, сім’я, друзі
- Мій рідний край
- Батьківщина
- Дім, юність, мрії
Щодо ПРОМИСЛОВОСТІ:
- «Территория, которая имеет потенциал для дальнейшего развития»
- Терикони, вугілля, метал
Щодо ТВАРИН:
- Бабак
- Кінь
- Щодо ГЕОГРАФІЧНОГО РОЗТАШУВАННЯ
- Світанок України
- Схід України
Щодо ВІЙСЬКОВОГО КОНФЛІКТУ, основні меседжі:
«Луганщина –це частина України із прекрасними традиціями, із прекрасним народом, із прекрасними людьми і всім остальним, природою»
«Ми одна країна, одна Держава»
«Перше - це любить УКРАЇНУ, тоді друге – любить те місце, де ти живеш
Щодо НОВОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ:
“Маємо відходити від радянського стереотипу Луганщини, зони старопромислового Донбасу”
“Жить без войны, в городе, которым бы можно было гордиться настоящим, а не прошлым»
«Для Северодонецка серьезный вопросопереосмыслении, потому что то, что было это все из области «вечер воспоминаний»вот был Азот, была "Пластика", были другие там институты, с другой стороны,этот вакуум, думаю, "родит" новые направления и точки развития»
“Сейчас мы сваливаемся в чисто сельскохозяйственных регион, это грустно. На одном сельском хозяйстве далеко не выйти “.
Щодо проблем регіону на перших місцях стоїть:
“ЛОГІСТИКА ТА СЕРВІС”. Наведемо вислови:
«….є просто об’єктивні труднощі, які не дозволяють немісцевим зрозуміти, як сюди взагалі дістатися і тут працювати…..Хоча б мінімальні рішення, такі як експрес-автобус, який би віз до потяга, з-під потяга та від потяга»
«З проблеми перебування стикається кожна людина постійно, і людина транслює весь свій негативний досвід, починаючи зі спілкування з офіціантами, закінчуючи чистотою в таксі. І взаємодія взагалі, як дістатися»
«що є труднощі з досугом тут, тут є труднощі з бізнес інфраструктурою, їх майже немає або вони у зародковому стані, або обмежені в своїй функціональній здатності»
“ДІЛОВА АКТИВНІСТЬ” Наведемо вислови:
«Очікував більшої згуртованості громад в частині вирішення питань …» «Не хватает какой-то активности, инициативы»
«…местный бизнес он блеклый и невзрачный какой-то, и ничего интересного не наблюдается вообще. А на самом деле молодежь есть, они все учатся в университетах, они могут, я думаю, что-то придумать, но не хватает какой-то активности, инициативы»
«Діловий рівень активності в Донецькій області, він інтенсивніший, Люди… вони, можливо,легші для початку якихось дій, з точи зору пробування різних ініціатив»
Серед РЕКОМЕНДАЦІЙ ЕКСПЕРТІВ зазначено - покращення діалогу та інформування, а також наповнення якісним позитивним контентом повідомлень в національних ЗМІ. З цього приводу лунали наступні поширені вислови:
«Власть должна быть в глазах народа болеетакая… стабильная, более открытая, разговаривать с людьми»
«Есть какие-то моменты, а единства какого-то не очень много…. на местах….ну видно, что очень потеряна связь между областной администрацией и районными властями»
“в Інтернеті контент відображає конфлікт, там мало позитивних речей. Не вистачає- такого реалістичного правдивого відображення ситуації “
Презентацію “РОЗРОБКА КОНЦЕПЦІЇ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ: ЕКСПЕРТНЕ ОПИТУВАННЯ” можна переглянути та завантажити за посиланням.
Презентацію “Аналіз факторів, які формують імідж Луганської області у загальнонаціональних ЗМІ. Результати моніторингу за осінь 2017” можна переглянути та завантажити за посиланням.