Тепер і Красноречинська громада Луганщини матиме свій унікальний брендований стиль
Проекти міжнародної технічної допомоги роблять суттєвий внесок у підвищення управлінської та технічної спроможності місцевих об’єднаних громад Луганщини. Так, Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в України» DESPRO з 2018 року допомагає Красноріченській територіальній громаді вирішити критичну проблему: відновити систему централізованого водопостачання у с. Бараниківка. На розвиток і модернізацію цієї інфраструктури донором було витрачено 3,3 млн.грн.
Окрім інфраструктурних рішень проект DESPRO спеціалізується на інших складових місцевого розвитку. У випадку Красноріченської громади, супроводжуючи процеси стратегічного планування, консультантами DEPSROнадано фахову допомогу щодо розробки важливого документу - Концепції нової ідентичності громади, що базується не тільки на «візуальній» складовій (символі та логотипі громади), але й на змістовній частині. Для Красноріченської громади розроблено низку рекомендацій та заходів, що необхідні як для популяризації нового символу громади, так і для забезпечення подальшого розвитку громади щодо соціальної згуртованості, самозайнятості та кооперації населення. Також розроблені матеріали мають стимулювати місцевий економічний розвиток, реалізацію комунікаційної політики та молодіжних ініціатив тощо.
Щоб допомогти знайти «унікальну ідентичність» проектом DESPROорганізовано декілька зустрічей-обговорень за участі представників всіх населених пунктів громади, під час яких проаналізовано культурну, історичну та соціальну сфери громади. Проведено декілька видів досліджень серед учнівської та робочої молоді, у тому числі було проведено конкурс творчих робіт та малюнків. З метою врахування громадської думки було проведено он-лайн голосування можливих варіантів логотипу громади на її офіційному сайті та сторінці у мережі Facebook. На завершення, щоб забезпечити сталість ініціативи та позитивний вплив на місцевий економічний розвиток, розпочато державну реєстрацію торгової марки «Бренд Красноріченської громади» у Національному офісі інтелектуальної власності.
У результаті комплексної роботи, символом Красноріченської громади було обрано квітку Півонію. Півонія - символ рідного дому, прекрасних краєвидів та екологічності. У луках навколо громади росте дикий «воронець», який із-за своєї унікальності внесено до Червоної книги України. Але за візуальний образ було взято його домашній аналог – садову півонію. Ці квіти вирощують майже у кожному подвір’ї, і вони добре відображають якості мешканців громади: єдність, дружність та працьовитість. Для того, щоб виростити півонію треба час, завзятість та турбота.
Упродовж спільної роботи, було виявлено, що для Красноріченської громади цифра «три» має символічне значення. Громада знаходиться на перетині трьох областей: Луганської, Харківської та Донецької. На виїзді із громади дороги зрослися у символічний тризуб. «Трійку» можна не тільки побачити, але й скуштувати: у Красноріченській громаді готують та пригощають «трикутним вареником сім’ї Дубиніних», який вже внесли до переліку місцевої нематеріальної культурної спадщини. Тому і на візуальному символі громади зазначено три квітки півонії.
Команда DESPRO впевнена, що саме цей символ об’єднає місцевих мешканців задля розвитку, привнесе новий подих у культурне життя громади і стане символом процвітання та добробуту.
Розробка брендбуку Красноріченської громади виконувалась за участі консультантів Олени Козлюк, Артем Дубовика (дизайн) та експерта з комунікацій проекту DESPRO Олега Баклажова.